MAGLÓDI HÍRHATÁR - Petíció a Budapest–Szolnok vonal felújításáért

MAGLÓDI HÍRHATÁR
   
 2020.07.11.
 Szombat
Ma Nóra, Lili napja van.
Holnap Izabella napja lesz.
   EUR árfolyam
   ;/Rate Ft
   CHF árfolyam
   ;/Rate Ft
   
   
   
   
   
   

 

MINDEN HÍR | AKTUÁLIS | SZÍNES | VÉLEMÉNY | RENDŐRSÉGI HÍREK | SPORT | KULTÚRA | TÖBB HÍRHATÁR | HELYBEN VAGYUNK!

    
2017. 02. 17. 00:59     


Petíció a Budapest–Szolnok vonal felújításáért
A mindennapos késések miatt a feszültség napról napra nő.

 

Egy Gyömrőről több mint két évtizede vonattal ingázó hölgy online petíciója közlésére kérte lapunkat, hogy konkrét válaszokat kaphassanak az utasok a MÁV vezérigazgatójától a 120a (Budapest–Szolnok) vasútvonal mentén az állandósult, műszaki okok miatti késések”  kapcsán. Február végéig gyűjti az aláírásokat, azokkal együtt fogja eljuttatni a petíciót a vasúttársaság vezetőjének.

 

 

Tisztelt Vezérigazgató Úr!

 

Gyömrőről több mint két évtizede ingázó, havi bérletes utasként szeretnék Öntől konkrét választ kapni az online kérelmet aláíró többi utastársammal együtt.

 

Pontosan mikorra tervezik a Budapest Keleti pályaudvar–Újszász–Szolnok vonal felújítását? Mikorra várhatjuk mi, utasok, hogy Önök mint monopólium helyzetben lévő vasúti utasszállító cég, betartják a közöttünk, bérletvásárlással létesített utazási szerződés Önökre eső kötelezettségeit?

 

Idén, bár még az év első hónapján vagyunk éppen csak túl, máris számos késéssel szembesültünk. Csak január második felében és február első napjaiban az alábbi események miatt csak nagy késedelem, más járművek és energia-, költségráfordítások árán tudtunk közlekedni munkahelyekre, iskolákba és persze haza. A MÁV Start miatt mindannyiunkat erkölcsi kár ér, hiszen állandóan magyarázkodnunk kell munkáltatóinknak, tanárainknak a késés miatt (akkor is, ha a késést már vélelmeztük az időjárásra való tekintettel és sajtóreferensük, Lőcsei Virág jó tanácsát megfogadva el is indultunk egy-két vonattal „korábban”). A diákok késését ezenfelül még tetézi az ügyfélszolgálati iroda előtti sorban állás a késés igazolásáért.

 

2017. január 31. – reggel -  Felsővezeték-rongálódás Kőbánya felső és Rákos között

2017. január 27. – délután – Váltóhiba Kőbánya felső állomáson

2017. január 19. – A biztosító berendezés hibája Tápiószele és Nagykáta között

2017. január 17. – reggel – Felsővezeték-rongálódás Rákos állomáson

2017. január 16. – kora reggel – Felsővezeték-szakadás Tápiógyörgye és Újszász között

2017. február 3. – reggel – A biztosítóberendezés hibája miatti 15-60 perces késések

2017. február 3. – délután – Vezetékszakadás Rákoshegyen (a 16:15-ös szolnoki zónázó letépett egy vezetéket, majd áthajtott rajta)

2017. február 13. – reggel – Vezetékszakadás Tápiószele és Nagykáta között

2017. február 14. – délelőtt – A vasúti biztosítóberendezés elromlott Kőbánya felső állomásnál

2017. február 15. – délután – Biztosítóberendezési hiba Tápiószecső és Nagykáta között

 

A fentebb listázott hibák arra utalnak, hogy ezen a vonalon a vasúti pálya sürgős és széles körű felújításra szorul (felsővezeték, váltók, biztosítóberendezés).

 

Sokunk többnyire azzal is tisztában vagyunk, hogy a MÁV Start Zrt., vagyis a MÁV Csoport költségvetése erős függőségben áll a magyar állam büdzséjével. De laikus utasként azt is tudjuk, hogy a havi/éves bérlettel utazók által generált bevétel az Önök költségvetésének egy tervezhető része, mely befolyik, „ha esik, ha fúj”. Önöknek is elsődleges érdeke az utazóközönség megtartása és létszámának növelése, ellenkező esetben a cég létezése válik értelmetlenné.

 

Továbbá a műszaki állapot kérdésköre nemcsak a késések miatt kritikus, hanem az utasok és a vasúti alkalmazottak biztonsága szempontjából. Bízom benne, hogy nem egy műszaki meghibásodás miatti baleset segít majd meghozni a szükséges intézkedéseket.

 

Az elmúlt két évtized alatt természetesen történtek előrelépések, fejlesztések (új/felújított szerelvények vásárlása, vasúti pálya/sínek cseréje, ütemes/elővárosi menetrend bevezetése, csak hogy néhányat említsek). Ezeket nagyon szépen köszönjük. Viszont, ha a kapcsolódó, kiszolgáló közlekedési infrastruktúra nem újul meg, akkor mindez, sajnos nem sokat ér.

 

Tisztelt Vezérigazgató Úr, a szolnoki vonalon a mindennapos késések miatt a feszültség és frusztráció szinte tapintható, és napról napra növekszik. Az aláíró utastársaimmal együtt bízom abban, hogy megnyugtató, a szokásos elnézést kérő és türelemre intő válaszon túl konkrétumokkal is szolgál majd nekünk. Szíves válaszát e-mail címemre várom és azt érintett utastársaimmal is megosztom a közösségi média felületén.

Gebefügi Melinda

melinda.gebefugi@gmail.com

 Nyilatkozat

Tisztelt aláírók, az Önök nevét, címét és email címét kizárólag ezen online levél tartalmával kapcsolatosan használom fel, azt harmadik félnek nem adom ki.

 

A petíció forrása: peticiok.com

Fotók: Bertalan Tímea


További hírek

  Nem megy börtönbe a fideszes pedofil ex-diplomata
2020. 07. 06. 19:53 hirhatar.hu
  Félmilliárd forint közpénzt kap a Kurultáj nevű ősmagyar revü
2020. 07. 05. 17:38 hirhatar.hu
  Lesz baj: Nem taxizhat, akinek priusza van
2020. 07. 03. 19:58 hirhatar.hu
  Szikora Róbert szereti Orbán Viktort – nem kicsit, de nagyon
2020. 06. 30. 21:23 hirhatar.hu
  Elárverezték a „vasalódeszkás” tanár híres szemléltetőeszközét
2020. 06. 30. 21:23 hirhatar.hu
  Plusz 20 milliárdot kap kormánypropagandára a köztévé
2020. 06. 26. 20:27 hirhatar.hu
  109 millió forintot hozott az 52 milliárdból épült állami tesztpálya
2020. 06. 26. 20:27 hirhatar.hu
  Müller Cecília stoppolná a Covid-szűréseket
2020. 06. 26. 20:27 hirhatar.hu
  Túlzás...?; Lekerülnek a polcokról a Johnson & Johnson bőrfehérítő termékei
2020. 06. 23. 17:31 hirhatar.hu
  Milliárdos lett az Orbán irodáját felújító vállalkozó – azóta zsinórban nyer a budai várban
2020. 06. 23. 17:31 hirhatar.hu





IMPRESSZUM | MÉDIAAJÁNLAT | SZABÁLYZAT | HÍRLEVÉL

(c)2o15 Hírhatár Lapcsoport