A maglódi képviselő-testület október 11-ei közmeghallgatással egybekötött ülésén Tabányi Pál polgármester tájékoztatást adott a két vasútállomási épülettel kapcsolatos helyzetről is.
A nagyállomás felújítását, illetve a nyaralói megálló építését is befejezte őszre a MÁV, de még mindig vannak hátra kisebb munkálatok. Nem készült el ugyanis a bútorzat, a pénztárfülke technikai berendezése is hiányzik, illetve a nagyállomáson még nem tudnak fűteni. Mivel az önkormányzat szeptemberi ülésén arról döntött, hogy a két állomás üzemeltetését átveszi a vasúttársaságtól, műszaki bejárást tartottak, és a hiányosságok pótlását kérték. Az önkormányzat végül is akkor veszi át az épületeket, ha elkészült a képviselők által jóváhagyott – belső utastéri és külső – kamerarendszer.
A MÁV vállalta a Bellus tér rendezését is. Sajnos azt nem sikerült elérni, hogy a P+R parkolók is megépüljenek, az ugyanis már nem MÁV-beruházás, hanem az Infrastruktúra Rt. hatásköre. Utóbbi a közbeszerzést követően legfeljebb jövőre láthat neki a kivitelezésnek. A nyaralói állomás előtti parkolás megoldása így Maglódra vár. Fel kell szórni a területet, hogy az építkezés következtében ne süllyedjenek el az autók. A vízelvezetés is a városra maradt, ezért a Kossuth és az Árpád vezér utcából lefolyó vizet a Szil-völgy felé elvezető árkot alakítottak ki. A polgármesteri hivatal ugyanis már az első műszaki bejáráson jelezte, hogy az épületet jobban ki kellett volna emelni, hiszen így eső után a víz elönti az új állomás falát. Mivel a vasúttársaság nem kívánta megoldani a helyzetet, és a vízelvezetés költségeit sem építették be a költségvetésükbe, annyit tudott a polgármesteri hivatal kisajtolni a MÁV képviselőiből, hogy a kocsma és az út csatlakozása közé tegyenek be egy beton folyókát a város által kiásatott árokra. Csakhogy a folyókára olyan betonelemeket tettek, ami miatt a lezúduló víz továbbra is az új állomásépület falát áztatja. Végül megígérték, hogy vasrácsot tesznek fel, így majd a víz a folyókában állhat meg, és az ároknak is lesz funkciója.