Lakossági tájékoztatót hívott össze a Maglódi Nyaraló állomás melletti P+R parkoló építése kapcsán a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. és a kivitelező Strabag Általános Építő Kft. május 22-én délelőttre.
Végül azonban a párhuzamosan zajló képviselő-testületi ülésen tartotta meg tájékoztatóját Boda Tamás, a NIF projektvezetője (második képünk előterében) és Drobni László, a Strabag munkavezetője (szakállal). Megtudtuk, hogy május 28-án adják át a munkaterületet, majd ezután 10 napon belül kezdődik a tényleges kivitelezés, amely várhatóan szűk két hónapig tart. Az említett 10 napban kell a helyben felmerülő problémákra választ találni, mint például az addig ott parkoló autók biztonságos elhelyezése az építkezés idejére.
A menetrend szerint közlekedő kisbusz számára külön megállóhellyel ellátott, illetve 77 férőhelyes, 3 mozgássérülteknek fenntartott résszel és 40 kerékpár tárolására alkalmas, közvilágítással és térfigyelő kamerarendszerrel ellátott parkoló az Árpád vezér és a Kossuth Lajos utca találkozásának folytatásaként épül meg az állomás épületén túl, a sínekkel párhuzamosan (ahogy ez a kiviteli terven is látszik). A két utca meghosszabbításában futó közlekedő út aszfalt burkolatot kap, a parkoló állásokat pedig térkő burkolattal látják el. Ahogy megírtuk, a kivitelezés szerződéses összege nettó 1 879 188 281 forint.
Általában egyébként 20-30 autó várakozik az állomás mögött, de a NIF prognózisa szerint az ütemes menetrendhez igazodva hamarosan teljes kihasználtsággal működhet majd parkoló. (Ráadásul a fejlesztés második ütemében a nagyállomás is sorra kerül. Ehhez már megjelent a nyílt közbeszerzés, az erre érkező ajánlatokat július 5-én bontják ki, két hónappal később pedig ott is megindítja az alvállalkozó a munkákat.)
Dr. Móczár István képviselő kérte a tájékoztató tartóit, hogy a kiviteli terven nem szereplő, valószínűleg 1926-ban ültetett óriás fenyőt kíméljék meg a beruházás során („mert palotaforradalom lesz, ha a fának baja esik”). Boda Tamás elmondta, hogy a 20 építkezésből már 5 állomáson dolgoznak, és többször előfordult, hogy a helyi viszonyok miatt át kellett gondolni a parkolók kiosztását, például értékes fák védelmében.