|
|
|
Tweet |
|
|
|
Május 20-án megkezdték a Nagyhíd mögötti BMX- és gördeszkapálya építését, adta hírül Maglód Város közösségi oldala.
Az április 23-án megtartott képviselő-testületi ülés sürgősségi előterjesztése nyomán évek óta tolódó ígéret valósulhat meg a nyári szünetben: egy „extrém” sportok (gördeszka, BMX) űzésére alkalmas, 5 elemet tartalmazó pálya. A Remport Csaba alpolgármester által beszerzett ajánlatok közül a Városfejlesztési Bizottság a sülysápi Faberland Kft.-ét támogatta, de személyes meghallgatást kértek tőlük. A pályaépítés 2 elemből áll: a beton vagy aszfalt alapra szerelik fel beton vagy fém elemeket. Az előbbi tartósabb, csendesebb, ám drágább is, a költségvetés pedig 17 millió Ft-ot irányzott elő erre a célra. A végösszegbe a kiegészítő térbútoroknak (padoknak, szemeteseknek, pályahasználati információs tábláknak, kandelábereknek, esetleg kerítésnek) is bele kell férniük, illetve a környezet kialakításának is jelentős a költségvonzata.
A Faberland ügyvezetője, Bálint Tibor elmondta, hogy általában 10 cm-es kavicságyra építenek C25 vasbeton pályákat, amelyen az elemek C35 vasbetonból készülnek, a kritikus éleken rozsdamentes élvédelmet alkalmaznak, az elemek találkozása pedig nagy kopásállóságú az európai szabványoknak megfelelően. 5 év teljes körű garanciát vállalnak, ám a 15 éve építetteknél sincs még gond. Sem fagyás, sem külső behatásból eredő károsodás nem jellemző, esetleg festéknyomok lehetnek a használat folytán. A pálya különösebb karbantartást nem igényel, a pályatestet érdemes takarítani.
A beszállító cégnek Magyarországon még nincs ilyen pályája, azonban a legtöbb nyugat-európai országba szállítanak jó minőségben és a többi képest nagyobb elemeket. Marton Gábor képviselő a street workout lehetőségeiről kérdezett: mekkora az alap berendezés költsége? A divatossá váló street workout, azaz szabad (saját) testsúlyos edzés, egyfajta „extrém” torna szabadtéri parkokban. Egy kb. 7 x 7 m területen elfér egy minden igényt kielégítő pálya, ami 2-3 millió Ft-ba kerül.
Tabányi Pál polgármester beszámolt arról, hogy egy várható belügyminisztériumi pályázat kereteibe ez a sportcélú fejlesztés is beleférhet. A balesetveszélyességet firtató kérdésre a kft. ügyvezetője elmondta, a pályahasználati szabályzat minden esetben hangsúlyozza a saját felelősségére törtnő használatot. Az ilyen pályákon előfordulnak balesetek, de akik ezt a sportot űzik, azok ezzel együtt élnek.
Régóta folyt a vita a leendő pálya helyéről is, hiszen ez a mozgásforma zajos. A Luther utca sarkán lévő vasbolt melletti területtel szemben végül a Nagyhíd mögötti búcsúhely mellett voksolt egyhangúlag a testület. A 27 x 13 m-es pálya a megrendeléstől számított 45 nap alatt, előreláthatólag június végére készül el.
1. kép: A Faberland Kft. honlapján lévő fémelemes pálya 2. kép: A maglódi kiviteli terv betonelemekkel
Forrás: Maglód c. önkormányzati lap 5. száma |
|
|
|